Assasins creed


Tato informace se dosud příliš nezdůrazňovala, ale má pro hru zásadní
důležitost: po světě se do značné míry budete pohybovat zcela volně.
První informace ohledně další z obětí dostanete v horské pevnosti, jež
slouží jako základna řádu asasínů. Průzkumná fáze by měla probíhat jak
v celé říši, tak zmíněných třech městech. Altair se může vyšvihnout do
koňského sedla a tak získat na cestě za
sběrem informací potřebnou rychlost. Abyste se necítili příliš
ztracení, rozhodli se autoři pro postup po dílčích cílech, které
můžete, ale nemusíte plnit. Lze také vylézt na jednu z mnoha věží, kde
nejenže si uložíte pozici, ale také se můžete rozhlédnout do širé
krajiny – i to někdy pomůže.
Assasins Creed se odehrává ve středověkých městech, a to je ve hře na každém
rohu patrné. Až 150 lidí se může procházet po ulicích, okukovat stánky
na tržnicích nebo si povídat na náměstích. Pro většinu z nich platí:
nechá-li je Altair na pokoji, nevšímají si ho. Jakmile už se ale
například prodíráte davem příliš agresivně, začnou se ozývat první
nespokojené hlasy. V průzkumné fázi strkanice ještě nic neznamenají,
ale jakmile se ocitnete bezprostředně po útoku a chcete utéct, vstupují
do hry tzv. NPC pasti. Ty mohou být buď pozitivní, nebo negativní.
První
případ můžeme doložit na příkladu mnichů. Pokud jim ještě před misí
pomůžete s nějakou tou drobností, nechají vás v případě potřeby zmizet
mezi sebou. Pronásledovatelé pak nemají šanci. Negativní past nastane
tehdy, když si stačíte znepřátelit obyvatelstvo, které vám na útěku
třeba zabarikáduje cestu, případně upozorní žoldáky na váš úkryt. Je
tedy nad slunce jasné, že s davem se vyplatí vycházet po dobrém.
Jistě je vám dostatečně znám novodobý fenomén „parkour“, tedy využívání
obyčejného prostředí k provádění všelijakých akrobatických kousků. Dalo
by se říci, že Altair je jeho průkopníkem ve středověku.
Útěkové pasáže budou probíhat v enormním tempu, kdy ale budete muset
prokázat i značnou dávku rozvahy. Vypadá to takřka neuvěřitelně, ale
veškeré okolí by mělo být naprosto
interaktivní. Altair se bude moct chytit každé vyčnívající částečky konstrukce, vyšplhat po prakticky jakékoliv stěně
a běhat po všech střechách. Město, to nebudou jen kulisy, ale opravdu
vystavěná metropole, v níž uplatníte svůj orientační smysl. Budete se
tu řídit možná i životními zkušenostmi. Když vám přijde, že třeba tudy
byste mohli zmizet, tak by to také mělo jít.
Z prezentací přímo srší emoce, tempo a efektní akrobacie. Hra má přitom
dostatek volnosti, aby hlavnímu hrdinovi mohla propůjčit lehce
nadpřirozené vlastnosti a schopnosti. Samozřejmě s jediným cílem:
připravit ještě intenzivnější zážitek.
Altair tak bude mnohem fyzicky vybavenější než stráže, ale i elitní
vojáci. Nakonec, budou to právě oni, kdo se opírá o přesilu. Zase ale
nečekejte, že budete zacházet s nějakým supermanem. I Altair má své limity,
a pokud při nějakém ze svých přeskoků ze střechy na střechu zaklopýtá,
může se nepěkně rozmáznout o několik metrů níže. Jestliže trpíte
závratěmi, není pro vás Assasins Creed zřejmě tím pravým ořechovým,
protože tady se ve značných výškách budete pohybovat běžně.
Není těžké přisoudit Assasins Creed přívlastek jedné z nejhezčích her
současné doby, ačkoliv jsme ji vlastně ještě neviděli v takové podobě,
v jaké ji nakonec budeme hrát. Něco nám ale říká, že pohled na
atmosférická prostředí a více než tisícovku pohybů hrdinu bude krásný.
Nejrůznější kousky navíc nejsou přiřazeny jednotlivým klávesám, ale
mají být prováděny v závislosti na okolním prostředí. Takže není třeba
se bát obtížného ovládání.
Assasins Creed se toho chystá nabídnout opravdu hodně. Předně inteligentní nasazení fyziky a pohybové volnosti, spoustu příjemných inovací, neokoukaný scénář, parádní grafiku – o mnoho více věru nelze od vynikající hry očekávat. Ubisoft Montreal je navíc proslulý svým důrazem na kvalitu, takže bychom se nebáli ani nezvládnutých a celkový zážitek kazících drobností. Tady má zkrátka někdo našlápnuto na velký hit.
Index očekávání: 98,99%
Zdroj:www.Bonusweb.cz